Tanulságos eset egy redőnyautomatával
Nem a redőnyautomata volt hibás?
Redőny felszerelésnek indult a dolog. Fel is rakták a műanyag típust a helyére, de nem sokkal ezután az egyik redőny automata zsinórja kiszaladt. Valamilyen oknál fogva kicsúszott az önzáró hurokból. Ez azért felel, hogy a zsinór vége ne tudjon teljesen kijönni az automatából. Közben kiderült, hogy az automata már nem volt többé alkalmas arra, hogy elvégezze a feladatát, ezért kénytelenek voltak venni egy másikat.
Úgy tűnt, hogy már rendben is volt a dolog, de akkor jött a probléma az új automatával. Valami hiányzott, mert semmilyen módon nem lehetett összehozni a zsinór végét a behúzó résszel. Hiányos automatát kaptak volna a szaküzletben? Hurkos madzagnak nyoma sem volt. Vagy az eredetileg sem jár hozzá és házilag kellene megoldani?
Mindenesetre mi magyarok leleményesek vagyunk az efféle helyzetek kezelésében, ezért rögtön jött a megoldás: régi automatáról zsinór le, majd az új automatára fel! De ennek ellenére mégsem stimmelt valami… Hogyan is stimmelt volna?! Valójában az egy gurtnis redőnyautomata volt, aminek a behúzó részéhez más módon történik a rögzítés.
Hogy mi a tanulsága ennek az esetnek? Nagyon is érdemes némi alapszintű hozzáértést szerezni ebben témában, ugyanis nem mindenütt veszi a fáradtságot az eladó vagy a „szakember”, hogy eléggé törődjön a vásárlóval és kiderítse, hogy tényleg mire van szüksége.